یادگارِعُمر آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:أبوعبدالله محمد بن یحیی الرباحي, :: :: نويسنده : علی
أبوعبدالله محمد بن یحیی الرباحي أبوعبدالله محمد بن یحیی الرباحي 1. طبقات النحویین و اللغویین
2. تاریخ علماء الأندلس
3. الأنساب
4. إنباه الرواة علی أنباه النحاة
5. بغیة الوعاة في طبقات اللغویین و النحاة
6. جذوة المقتبس في تاریخ علماء الأندلس
7. تاریخ الإسلام
8. بغیة الملتمس في تاریخ رجال أهل الأندلس
9. الوافي بالوفیات
10. المقفی الکبیر
11.توضیح المشتبه سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:أَبُو الأَسْود الدُّؤَلي, :: :: نويسنده : علی
أَبُو الأَسْود الدُّؤَلي أَبُو الأَسْود الدُّؤَلي «لا تنه عن خلق و تأتي مثله» مات بالـ«بصرة». دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:مسند و مسند الیه, :: :: نويسنده : علی
مُسنَد (اصطلاح نحو) در اصطلاح نحویان، خبر را گویند. فعل نیز مسند میشود، چنانکه در «ضرب زید» ضرب مسند است و زید مسندٌالیه. مسندٌ الیه آنچه به آن اسناد دهند و بدان منسوب گردانند. دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:اسمِ مُتَمَکِّن, :: :: نويسنده : علی
اسمِ مُتَمَکِّن اسمی است که آخر آن به اختلاف عوامل متغیّر شود و شبیه به مبنی الاصل نباشد. و آن مرادف اسم معرب است. دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:اسم منصرف و غیرمنصرف, :: :: نويسنده : علی
اسم مُنصرف به اصطلاح نحو اسمی که قبول کند کسره و تنوین را. به خلاف غیرمنصرف که کسره و تنوین را قبول نمی کند. اسم غیرمنصرف در زبان عربی اسم معرب بر دو قسم است : اول علم، دوم صفت، سوم، جمع چهارم، اسم مختوم به الف تأنیث باید دانست که هرگاه اسم غیرمنصرف اضافه شود یا الف و لام تعریف بدان درآید کسره را در مقام جرّ میپذیرد، مانند: مررت بأفضلِ العلماءِ. دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:زیارة العبّاس سلام الله علیه, :: :: نويسنده : علی
زیارة العبّاس سلام الله علیه ... عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ (ره) قَالَ سَلَامُ اللهِ ثُمَّ ادْخُلْ السَّلَامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ دو شنبه 12 خرداد 1393برچسب:, :: :: نويسنده : علی
مُنَاجَاةُ مَوْلَانَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَيْهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ *** خالِوَیه فارسی. علی بن محمد بن یوسف بن مهجور فارسی ملقب به «ابن خالویه» و مکنی به ابوالحسن یکی از مشایخ حدیث در قرن چهارم هجری قمری بوده است. وی محل توثیق جمعی ازعلمای رجال بوده و «نجاشی» در سلسلۀ خود از او روایت کرده است. او را سه کتاب است ملکوت ملکوت در نوافل و احکامش : در فرایض نماز و سنتهایش و هر کس که چیزی ترک کند از وی متعمداً یا ناسیاً : در سهو در نماز واحکامش و آنچه واجب شود از وی با سر گرفتن نماز : در آنچه روا بود با وی نماز کردن از جامه و جایگاه و آنچه روا نبود و آنچه روا بود بر وی سجود کردن و آنچه روا نبود : در نماز آدینه و احکامش : در نوافل و احکامش : |
|||
|